ONLINE OPEN DAG 9 MEI 2020

Welkom op de ONLINE open dag!

Door de maatregelen van de overheid is er helaas geen open dag in het gebouw van de Vrije Academie mogelijk.

U kunt hier wel kennis maken met de docenten en informatie krijgen over hun lessen. Ook komen studenten aan het woord met hun ervaringen en laten zij hun werk zien. Zo kunt u zich een beeld vormen van wat er in de lessen gebeurt. U kunt hier nog meer informatie over alle opleidingen vinden.

Informatie over lesrooster, lesgeld staat hier. De studiegids kunt u hier vinden.

U kunt tussen 10 - 13 uur vragen stellen in de chatbox, rechtsonder op deze bladzijde. U krijgt dan direct een reactie van docenten van de Vrije Academie. 

Wilt u zich direct inschrijven voor het studiejaar 2020 -2021?  Klik dan hier!

Het nieuwe lesjaar begint op 7 september. We hebben door de huidige situatie een maximale groepsgrootte ingesteld van 12 studenten. Zo is er tijdens de les voldoende afstand. 

Inschrijven voor het nieuwe jaar gaat op volgorde van aanmelding. Is het maximum aantal voor een groep bereikt, dan komen latere inschrijvers op een wachtlijst. In dat geval krijgt u bericht. 

De tijden van de lessen en de pauzes kunnen gespreid worden als de situatie daar tegen die tijd om vraagt. 

Zodra de richtlijnen van de overheid versoepeld worden, vervalt het maximum van 12 studenten. In dat geval krijgt u uiteraard ook bericht. 

VOORBEREIDEND JAAR

Marja Meijering en Patricia Docter, docenten voorbereidend jaar. Meer informatie

Wat vinden studenten van de lessen van Marja Meijering

Jesseka Batteau


Het belangrijkste wat het voorbereidend jaar mij heeft gebracht is vertrouwen, zowel in het proces van maken als in het heel precies kijken. Marja heeft ons geleerd om heel gefocussed en stap voor stap aan een tekening of schilderij te werken en zo te ontdekken dat er al iets moois ontstaat gedurende het maakproces. Het eindresultaat wordt daarbij minder belangrijk. Zo ontdekte ik dat als ik gewoon heel goed naar een voorwerp keek (in dit geval mijn eigen hand), en de lijnen geduldig volgde er als vanzelf een overtuigend beeld ontstond.Verder heb ik erg genoten van het maken van een compositie in gouache - het was de eerste keer dat ik dagen aaneen aan een groot schilderij heb gewerkt!




Anneke Schuitema


Tijdens het volgen van het oriëntatie jaar heb ik ervaren dat leren en ontdekken veel oplevert, vooral leren kijken, kijken, en nog eens kijken!!

De lessen boetseren hebben mij erg verrast, nooit geweten dat ik het werken met klei zo leuk zou vinden.

Dat je in 3 lessen een eigen hoofd kan vormgeven, wat een ontdekking was dat.

Mijn reis naar Nunspeet vanuit Apeldoorn was al een feestje, rijdend door prachtig landschap met heerlijke muziek op de achtergrond.

Aankomend in de sfeervolle ruimte, waar jammer genoeg de akoestiek niet als heel prettig ervaren is.

Altijd zin gehad om te gaan en weer nieuwe dingen van de docenten te leren.

De groepsleden hebben mij inspiratie gegeven, het delen van ieders werk geeft mij weer nieuwe kijk op het maken en beleven van kunst.

Het werk waar ik het meest van genoten heb is heel verrassend, het verven met gouache.

Eerst de weerstand voelen van het materiaal en later ontdekken hoe heerlijk de kleuren in het geheel naar voren komen.

Met dit materiaal ben ik thuis ook verder gegaan wat genoeg zegt.

Een oriëntatie jaar op de Vrije Academie Nunspeet kan ik iedereen aanbevelen.




Tonke Flinterman


Waarin heb je je verrast?
- Spelen, fantasie, eigen creatie.

Wat vind je van de academie?
-Veilige ruimte om te leren en ontdekken.

Heeft de groep betekenis gehad?
- Samen kijken en leren van elkaars werk.

Wat vind je van de manier van lesgeven?
-Opbouwend, gericht op persoonlijk proces.

Wat vond je van de aanvullende activiteit Kröller Müller Museum?
-Grenzen verleggend, leerzaam en leuk!




Betty Kellaert


De opzet is, voor diegene die dat nodig heeft, dat je uit je ‘comfort zone’ gehaald wordt: daar wordt hard aan gewerkt in het Voorbereidend Jaar. Het daagt me uit, laat me nieuwe wegen inslaan, maar bovenal wordt je geleerd te “durven”!
En durven is een niet te verwaarlozen aspect als je als” volwassene” probeert “ kunst” te maken. Kinderen hebben hun onbevangenheid en laten daarbinnen grootse dingen zien. Wij volwassenen zijn getraind in presteren en boven het niveau uit te stijgen van:
“ dat kan mijn (klein)kind ook”. Maar daar gaat het niet om: het gaat om het feit dat je bezig bent met iets waar je erg veel plezier in hebt, dat je leert durven, en dat je daarbij spelenderwijs nieuwe dingen ontdekt; uit de wereld van de kunst en bij jezelf.
De manier waarop les gegeven wordt is motiverend:je wordt altijd gezien en gehoord als
student , je wordt nooit afgekraakt: commentaar is altijd opbouwend ( je mag leren).
Nieuwe horizonten, nieuwe technieken, nieuwe uitdagingen.




Marga Henzen


Oefening in perspectief; leerzaam en zeer verhelderend, heb ik veel plezier aan beleefd.




Leonie de Jong


Veel verschillende thema’s. Ik dacht dat ruimtelijk mij meer aansprak dan schilderen. Ik vond vooral de gouacheopdracht erg leuk. Het mengen van kleuren en iets maken wat ik totaal niet van te voren had kunnen bedenken. Van vormen en lijnen naar een voor mij sprekend schilderij. Ook fijne hulp gehad van (docent) Marja. Want ik vond het nog niet heel simpel om iets in die wirwar van lijnen en vlakken te zien.

Ook het opspannen van papier en doek was leerzaam om te doen.

Ik zou nog wel een keer het voorbereidend jaar willen doen.

Quote: Verras jezelf!






Voorbereidend jaar 01.jpg

Impressie van een les van docent Marja Meijering

Werk van studenten

SCHILDEREN NIVEAU A EN B

Docent Marja Meijering verzorgt de lessen Schilderen niveau A en B. Meer informatie

Marja AB groep.jpg

Impressie van een les van Marja Meijering

Wat vinden studenten van de lessen van Marja Meijering

Gerrie Hoftijzer


Ik vond het moeilijk om te kiezen! Zoveel gedaan dit jaar. Het is dus geworden het schilderij naar aanleiding van "het leven in een voorbijgaande schaduw". Dat vond ik een fascinerende titel en een inspirerende opdracht. Het maakte mij nieuwsgierig naar het oorspronkelijke werk met die titel (bleek totaal anders te zijn dan mijn uitwerking)
Mijn uitwerking maakt iets zichtbaar van mijn eigen innerlijk, van het proces waar ik in zit. Ik heb er intensief en met veel voldoening aan gewerkt.
Ik kijk op het afgelopen jaar terug als een rijk jaar, veel verschillende projecten, invalshoeken, technieken, materialen. De groep draagt voor mij bij aan inspiratie, ideeën, feedback.
Ik vind jou als docent enthousiast, flexibel, belangstellend, origineel en deskundig. Ik ga graag naar je lessen.




Joan Koffeman


Voor mij waren belangrijk: Durf te experimenteren Elkaar inspireren Ontdekken eigen stijlelementen. Ik zie het samenvattend als een ontdekkingsreis waarbij techniek en gevoel meer samenkomen. Voor mij was mijn zelfportret het meest verrassend. In algemene zin de vrijheid die ik ervaar bij het werken met pastel krijt. Ik heb een foto van het zelfportret bijgevoegd.




Ellen van der Aart


Kunst biedt mij een ander perspectief op wat vertrouwd is. De lessen bij VAN geven mij daarin veel kennis, inspiratie en ruimte om telkens nieuwe mogelijkheden te ontdekken en vorm te geven in eigen werken.




Loes te Klooster


Inspirerend Uitdagend Prikkelend Voldoening gevend




Jeannet


The discovery of art is wonderful exciting and full of meaning. Jeannet.




Johan Voorhorst


1. Het leukst vond ik de reflecties op een kunstenaar. (Jaap Wagemaker) afbeelding: woestijnsprinkhanen.
2. Wat een verschillende onderwerpen en werkvormen. Super!




Anne Stolk





Esther Witteveen


Inspiratie - verrassingen - portretten

Het jaarthema De loop der dingen sprak me direct aan. Enthousiast ging ik er afgelopen zomer mee aan de slag en met enige trots presenteerde ik aan het begin van het seizoen een hele serie werken, waar we de kantine mee versierden.

En toen begon het ‘echte’ werk. Dat ervoer ik soms als een worsteling. Portretten bijv., die schilderde ik nooit. Je reikte ons heel veel informatie en beelden aan ter inspiratie en het lukte me om tóch die portretten te gaan schilderen. De resultaten vond ik verrassend. Eerst in zwart-wit ondersteboven. Daarna in kleur op doek, aan de hand van een nostalgische jeugdfoto.
Ik vond eigenlijk dat het nergens op leek. Maar de reacties van jou en m’n mede-studenten vertelden iets anders, en men vond dat ik er vooral niet teveel meer aan moest doen.

Dus zelfportret van mij als kind met mijn broer en zus vind ik achteraf bezien wel het belangrijkste werk van de afgelopen cursus.

Op een welverdiende tweede plaats komt wat mij betreft het geheimzinnige beeld van flatgebouwen en vlindercocons.

Lessen volgen via Zoom was een uitkomst in de Corona-tijd, ook al had ik vaak ruzie met mijn apparatuur. Het was vooral leuk om toch de groepsleden te blijven ontmoeten en hun beeldende ontwikkeling te volgen. Natuurlijk hoop ik van harte dat we na de zomer weer ‘gewoon’ les kunnen krijgen. Lang leve de échte academie!





Joke Donkers


Na ’n fijn voorbereidend jaar het 2e jaar opgenomen in een fascinerende en inspirerende groep schilders. Divers in ontwikkeling waar de sprankelende en bijzondere Marja (kunstenares/docente) vol verrassende ideeën mee aan de slag gaat. Het gevarieerde programma dat gedurende het jaar ontstaat, biedt elke leerling de kans zich verder te ontwikkelen waarbij het leren van elkaar volop door Marja wordt gestimuleerd. De VAN heeft een ‘neus’ voor het aantrekken van bijzondere docenten en is daarmee een academie die elke leerling de kans biedt om de blik te verruimen en het creatieve zelf te ontwikkelen. Foto: Mijn eerste schilderij met olieverf.
INSPIREND
UITGEDAAGD
SAMEN
VRIJ





Een kort filmpje van Ellen van der Aart

Werk van studenten

SCHILDEREN NIVEAU B

Gerben Koldijk, docent schilderen B. 

Meer informatie

Wat vinden studenten van de lessen van Gerben Koldijk

Jesseka Batteau


Het belangrijkste wat het voorbereidend jaar mij heeft gebracht is vertrouwen, zowel in het proces van maken als in het heel precies kijken. Marja heeft ons geleerd om heel gefocussed en stap voor stap aan een tekening of schilderij te werken en zo te ontdekken dat er al iets moois ontstaat gedurende het maakproces. Het eindresultaat wordt daarbij minder belangrijk. Zo ontdekte ik dat als ik gewoon heel goed naar een voorwerp keek (in dit geval mijn eigen hand), en de lijnen geduldig volgde er als vanzelf een overtuigend beeld ontstond.Verder heb ik erg genoten van het maken van een compositie in gouache - het was de eerste keer dat ik dagen aaneen aan een groot schilderij heb gewerkt!




Anneke Schuitema


Tijdens het volgen van het oriëntatie jaar heb ik ervaren dat leren en ontdekken veel oplevert, vooral leren kijken, kijken, en nog eens kijken!!

De lessen boetseren hebben mij erg verrast, nooit geweten dat ik het werken met klei zo leuk zou vinden.

Dat je in 3 lessen een eigen hoofd kan vormgeven, wat een ontdekking was dat.

Mijn reis naar Nunspeet vanuit Apeldoorn was al een feestje, rijdend door prachtig landschap met heerlijke muziek op de achtergrond.

Aankomend in de sfeervolle ruimte, waar jammer genoeg de akoestiek niet als heel prettig ervaren is.

Altijd zin gehad om te gaan en weer nieuwe dingen van de docenten te leren.

De groepsleden hebben mij inspiratie gegeven, het delen van ieders werk geeft mij weer nieuwe kijk op het maken en beleven van kunst.

Het werk waar ik het meest van genoten heb is heel verrassend, het verven met gouache.

Eerst de weerstand voelen van het materiaal en later ontdekken hoe heerlijk de kleuren in het geheel naar voren komen.

Met dit materiaal ben ik thuis ook verder gegaan wat genoeg zegt.

Een oriëntatie jaar op de Vrije Academie Nunspeet kan ik iedereen aanbevelen.




Tonke Flinterman


Waarin heb je je verrast?
- Spelen, fantasie, eigen creatie.

Wat vind je van de academie?
-Veilige ruimte om te leren en ontdekken.

Heeft de groep betekenis gehad?
- Samen kijken en leren van elkaars werk.

Wat vind je van de manier van lesgeven?
-Opbouwend, gericht op persoonlijk proces.

Wat vond je van de aanvullende activiteit Kröller Müller Museum?
-Grenzen verleggend, leerzaam en leuk!




Betty Kellaert


De opzet is, voor diegene die dat nodig heeft, dat je uit je ‘comfort zone’ gehaald wordt: daar wordt hard aan gewerkt in het Voorbereidend Jaar. Het daagt me uit, laat me nieuwe wegen inslaan, maar bovenal wordt je geleerd te “durven”!
En durven is een niet te verwaarlozen aspect als je als” volwassene” probeert “ kunst” te maken. Kinderen hebben hun onbevangenheid en laten daarbinnen grootse dingen zien. Wij volwassenen zijn getraind in presteren en boven het niveau uit te stijgen van:
“ dat kan mijn (klein)kind ook”. Maar daar gaat het niet om: het gaat om het feit dat je bezig bent met iets waar je erg veel plezier in hebt, dat je leert durven, en dat je daarbij spelenderwijs nieuwe dingen ontdekt; uit de wereld van de kunst en bij jezelf.
De manier waarop les gegeven wordt is motiverend:je wordt altijd gezien en gehoord als
student , je wordt nooit afgekraakt: commentaar is altijd opbouwend ( je mag leren).
Nieuwe horizonten, nieuwe technieken, nieuwe uitdagingen.




Marga Henzen


Oefening in perspectief; leerzaam en zeer verhelderend, heb ik veel plezier aan beleefd.




Leonie de Jong


Veel verschillende thema’s. Ik dacht dat ruimtelijk mij meer aansprak dan schilderen. Ik vond vooral de gouacheopdracht erg leuk. Het mengen van kleuren en iets maken wat ik totaal niet van te voren had kunnen bedenken. Van vormen en lijnen naar een voor mij sprekend schilderij. Ook fijne hulp gehad van (docent) Marja. Want ik vond het nog niet heel simpel om iets in die wirwar van lijnen en vlakken te zien.

Ook het opspannen van papier en doek was leerzaam om te doen.

Ik zou nog wel een keer het voorbereidend jaar willen doen.

Quote: Verras jezelf!






2019-11 Les Gerben 002.jpg

Impressie van een les van Gerben Koldijk

Werk van studenten

ACADEMISCH TEKENEN EN SCHILDEREN 

KLASSIEKE TECHNIEKEN

Serob Darbinian en Philip Knipscheer, docenten. 

Meer informatie

Wat vinden studenten van de lessen van Serob Darbinian

Gerrie Hoftijzer


Ik vond het moeilijk om te kiezen! Zoveel gedaan dit jaar. Het is dus geworden het schilderij naar aanleiding van "het leven in een voorbijgaande schaduw". Dat vond ik een fascinerende titel en een inspirerende opdracht. Het maakte mij nieuwsgierig naar het oorspronkelijke werk met die titel (bleek totaal anders te zijn dan mijn uitwerking)
Mijn uitwerking maakt iets zichtbaar van mijn eigen innerlijk, van het proces waar ik in zit. Ik heb er intensief en met veel voldoening aan gewerkt.
Ik kijk op het afgelopen jaar terug als een rijk jaar, veel verschillende projecten, invalshoeken, technieken, materialen. De groep draagt voor mij bij aan inspiratie, ideeën, feedback.
Ik vind jou als docent enthousiast, flexibel, belangstellend, origineel en deskundig. Ik ga graag naar je lessen.




Joan Koffeman


Voor mij waren belangrijk: Durf te experimenteren Elkaar inspireren Ontdekken eigen stijlelementen. Ik zie het samenvattend als een ontdekkingsreis waarbij techniek en gevoel meer samenkomen. Voor mij was mijn zelfportret het meest verrassend. In algemene zin de vrijheid die ik ervaar bij het werken met pastel krijt. Ik heb een foto van het zelfportret bijgevoegd.




Ellen van der Aart


Kunst biedt mij een ander perspectief op wat vertrouwd is. De lessen bij VAN geven mij daarin veel kennis, inspiratie en ruimte om telkens nieuwe mogelijkheden te ontdekken en vorm te geven in eigen werken.




Loes te Klooster


Inspirerend Uitdagend Prikkelend Voldoening gevend




Jeannet


The discovery of art is wonderful exciting and full of meaning. Jeannet.




Johan Voorhorst


1. Het leukst vond ik de reflecties op een kunstenaar. (Jaap Wagemaker) afbeelding: woestijnsprinkhanen.
2. Wat een verschillende onderwerpen en werkvormen. Super!




Anne Stolk





Esther Witteveen


Inspiratie - verrassingen - portretten

Het jaarthema De loop der dingen sprak me direct aan. Enthousiast ging ik er afgelopen zomer mee aan de slag en met enige trots presenteerde ik aan het begin van het seizoen een hele serie werken, waar we de kantine mee versierden.

En toen begon het ‘echte’ werk. Dat ervoer ik soms als een worsteling. Portretten bijv., die schilderde ik nooit. Je reikte ons heel veel informatie en beelden aan ter inspiratie en het lukte me om tóch die portretten te gaan schilderen. De resultaten vond ik verrassend. Eerst in zwart-wit ondersteboven. Daarna in kleur op doek, aan de hand van een nostalgische jeugdfoto.
Ik vond eigenlijk dat het nergens op leek. Maar de reacties van jou en m’n mede-studenten vertelden iets anders, en men vond dat ik er vooral niet teveel meer aan moest doen.

Dus zelfportret van mij als kind met mijn broer en zus vind ik achteraf bezien wel het belangrijkste werk van de afgelopen cursus.

Op een welverdiende tweede plaats komt wat mij betreft het geheimzinnige beeld van flatgebouwen en vlindercocons.

Lessen volgen via Zoom was een uitkomst in de Corona-tijd, ook al had ik vaak ruzie met mijn apparatuur. Het was vooral leuk om toch de groepsleden te blijven ontmoeten en hun beeldende ontwikkeling te volgen. Natuurlijk hoop ik van harte dat we na de zomer weer ‘gewoon’ les kunnen krijgen. Lang leve de échte academie!





Joke Donkers


Na ’n fijn voorbereidend jaar het 2e jaar opgenomen in een fascinerende en inspirerende groep schilders. Divers in ontwikkeling waar de sprankelende en bijzondere Marja (kunstenares/docente) vol verrassende ideeën mee aan de slag gaat. Het gevarieerde programma dat gedurende het jaar ontstaat, biedt elke leerling de kans zich verder te ontwikkelen waarbij het leren van elkaar volop door Marja wordt gestimuleerd. De VAN heeft een ‘neus’ voor het aantrekken van bijzondere docenten en is daarmee een academie die elke leerling de kans biedt om de blik te verruimen en het creatieve zelf te ontwikkelen. Foto: Mijn eerste schilderij met olieverf.
INSPIREND
UITGEDAAGD
SAMEN
VRIJ





Academisch Schilderen en Tekenen

Impressie van een les van Serob Darbinian

Werk van studenten

Philip Knipscheer, docent academisch tekenen en schilderen, vertelt over zijn lessen portret schilderen.

Annemieke Alberts, docent academisch tekenen en schilderen, over perspectief en vrij schilderen.

MASTERCLASS

Gerben Koldijk begeleider en gastdocenten.

Meer informatie

Wat vinden studenten van de masterclass van Gerben Koldijk

Gerrie Hoftijzer


Ik vond het moeilijk om te kiezen! Zoveel gedaan dit jaar. Het is dus geworden het schilderij naar aanleiding van "het leven in een voorbijgaande schaduw". Dat vond ik een fascinerende titel en een inspirerende opdracht. Het maakte mij nieuwsgierig naar het oorspronkelijke werk met die titel (bleek totaal anders te zijn dan mijn uitwerking)
Mijn uitwerking maakt iets zichtbaar van mijn eigen innerlijk, van het proces waar ik in zit. Ik heb er intensief en met veel voldoening aan gewerkt.
Ik kijk op het afgelopen jaar terug als een rijk jaar, veel verschillende projecten, invalshoeken, technieken, materialen. De groep draagt voor mij bij aan inspiratie, ideeën, feedback.
Ik vind jou als docent enthousiast, flexibel, belangstellend, origineel en deskundig. Ik ga graag naar je lessen.




Joan Koffeman


Voor mij waren belangrijk: Durf te experimenteren Elkaar inspireren Ontdekken eigen stijlelementen. Ik zie het samenvattend als een ontdekkingsreis waarbij techniek en gevoel meer samenkomen. Voor mij was mijn zelfportret het meest verrassend. In algemene zin de vrijheid die ik ervaar bij het werken met pastel krijt. Ik heb een foto van het zelfportret bijgevoegd.




Ellen van der Aart


Kunst biedt mij een ander perspectief op wat vertrouwd is. De lessen bij VAN geven mij daarin veel kennis, inspiratie en ruimte om telkens nieuwe mogelijkheden te ontdekken en vorm te geven in eigen werken.




Loes te Klooster


Inspirerend Uitdagend Prikkelend Voldoening gevend




Jeannet


The discovery of art is wonderful exciting and full of meaning. Jeannet.




Johan Voorhorst


1. Het leukst vond ik de reflecties op een kunstenaar. (Jaap Wagemaker) afbeelding: woestijnsprinkhanen.
2. Wat een verschillende onderwerpen en werkvormen. Super!




Anne Stolk





Esther Witteveen


Inspiratie - verrassingen - portretten

Het jaarthema De loop der dingen sprak me direct aan. Enthousiast ging ik er afgelopen zomer mee aan de slag en met enige trots presenteerde ik aan het begin van het seizoen een hele serie werken, waar we de kantine mee versierden.

En toen begon het ‘echte’ werk. Dat ervoer ik soms als een worsteling. Portretten bijv., die schilderde ik nooit. Je reikte ons heel veel informatie en beelden aan ter inspiratie en het lukte me om tóch die portretten te gaan schilderen. De resultaten vond ik verrassend. Eerst in zwart-wit ondersteboven. Daarna in kleur op doek, aan de hand van een nostalgische jeugdfoto.
Ik vond eigenlijk dat het nergens op leek. Maar de reacties van jou en m’n mede-studenten vertelden iets anders, en men vond dat ik er vooral niet teveel meer aan moest doen.

Dus zelfportret van mij als kind met mijn broer en zus vind ik achteraf bezien wel het belangrijkste werk van de afgelopen cursus.

Op een welverdiende tweede plaats komt wat mij betreft het geheimzinnige beeld van flatgebouwen en vlindercocons.

Lessen volgen via Zoom was een uitkomst in de Corona-tijd, ook al had ik vaak ruzie met mijn apparatuur. Het was vooral leuk om toch de groepsleden te blijven ontmoeten en hun beeldende ontwikkeling te volgen. Natuurlijk hoop ik van harte dat we na de zomer weer ‘gewoon’ les kunnen krijgen. Lang leve de échte academie!





Joke Donkers


Na ’n fijn voorbereidend jaar het 2e jaar opgenomen in een fascinerende en inspirerende groep schilders. Divers in ontwikkeling waar de sprankelende en bijzondere Marja (kunstenares/docente) vol verrassende ideeën mee aan de slag gaat. Het gevarieerde programma dat gedurende het jaar ontstaat, biedt elke leerling de kans zich verder te ontwikkelen waarbij het leren van elkaar volop door Marja wordt gestimuleerd. De VAN heeft een ‘neus’ voor het aantrekken van bijzondere docenten en is daarmee een academie die elke leerling de kans biedt om de blik te verruimen en het creatieve zelf te ontwikkelen. Foto: Mijn eerste schilderij met olieverf.
INSPIREND
UITGEDAAGD
SAMEN
VRIJ





Werk van studenten

VORMGEVING GLAS

Krista Israel, docent. Meer informatie

KUNST RUIMTELIJK A EN B

Patricia Docter, docent. Meer informatie

Wat vinden studenten van de les van Patricia Dokter

Jorien


De keramiek lessen van Patricia bied je structuur, duidelijke uitleg én alle vrijheid om te ontwikkelen en te experimenteren. Heel fijn en leuk!
Jorien




Henny


Bij Kunst 3D start je met een kunstopleiding die je in je eigen tempo volgt. Je leert verschillende kleitechnieken en wordt bevraagd op je ideeen en gevoel van je werkstukken. Heel boeiend!
Henny




Petra


Daarbij word je uitgedaagd om verder te kijken dan ‘normaal’ en je creativiteit te ontwikkelen. Petra




Nieke


Heb genoten van ,,juf’’ Patricia zoals zij les geeft en de gezellige groep en hoop na de Corona zo verder te gaan.
Nieke




Annie


In een ontspannen sfeer waar iedereen tot zijn recht komt.
Annie




Gabriëla


Patricia is mijn gereedschap en tegelijkertijd mijn spiegel.
Gabriëla





Werk van studenten

GRAFIEK HOOG EN LAAG

Ad Kuijper, docent. Meer informatie

2019-12-09  Grafische techniek 013.jpg
1/16

Impressie van een les van Ad Kuijper

Werk van studenten

De Vrije Academie Nunspeet heeft het CRKBO-keurmerk (Centraal Register Kort Beroeps Onderwijs)

CRKBO.jpg
CONTACTINFORMATIE

Vrije Academie Nunspeet
Stationslaan 28 Nunspeet.
Telefoon: 0341-261216

(bereikbaar tijdens lestijden)

portret 05